Ages debut

Detta blir mitt första blogginlägg i mitt 25-åriga liv och kan säkert bli mitt sista då jag har två rutinerade skribenter som Seb Macahan o Atala Levin som bedömare samt rekryterare av tjänsten. Jag har inte fått någon/några specifika teman jag ska ta upp, så jag pratar väl bara på bäst jag kan.

Vi har haft en tuff träningsperiod länge nu. Den verkar fortsätta och om möjligtvis bli ännu tuffare, då även matcherna börjar komma igång (detta kan vi dock aldrig vara säkra på då det kan snöa någon decimeter när som helst tydligen).

Två av de tre senaste träningarna vi haft, vid skrivande stund, har varit Kung Fu. En träningsvariant som hittills i stora delar handlat om rörlighet och mjukning i olika former. Detta uppskattar jag väldans mycket då jag nästan gett upp hoppet om min hållning o strama rygg. MEN mitt hopp tändes i fredags då man fick se instruktören vrida o vända av fäään. Detta fick mig att tro att om jag får 1 % av hans rörlighet kanske jag kan slippa ryggont åtminstone några år framöver. Så jag rekommenderar er som inte varit där ännu att prova. Det kommer förmodligen vara till stor hjälp för oss alla oavsett hur stela/ej stela vi anser oss själva vara.

I lördags bjöd Kjella på korridorsfest också. Den var lyckad och det var förhållandevis bra uppslutning från laget samt jävlarns mycket folk i korridoren (detta nådde mig iofs bara ryktesvägen, då jag parkerade i Kjells soffa). Värden Kjellén tog det enligt honom själv ”rätt lugnt” och påpekade för mig på måndagens träning att jag tydligen var ”jävligt i gasen” på Strömpis. Jag tänkte artigt och förvånat respondera med: ”Ja, jag vet…så inihelvete!”. Men jag la ner det och tänkte: ”Varför hålla på med charader, varför hymla? Är mitt öde ”sjuttis i stjärten-rus”, så får det…det får va så, helt enkelt.

Nu kan vi se fram emot två matcher denna vecka!

Hejsvejs!

/Aagee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0