En indisk tågtur

Här kommer lite bilder från min och min morbrors lilla utflykt till en stad som heter Varkala. Ett område som är ett typiskt resemål för många backpackers. Det märktes också när vi kom fram då det var många vita där, stranden var också mer turistaktig men väldigt vacker.


Indian railway är en av världens största arbetsgivare med drygt 1,6 miljoner anställda.



Vagnarna såg nästan ut som vagnar från andra världskriget...


Jag och min morbror tog för sakens skull inte någon av de mer bekväma vagnarna för att få känna lite på den indiska pulsen. Otroligt nog så kändes det inte så jättetrångt och folk kunde slingra sig genom vagnen ganska smidigt... Lite som Lundmark =P


Framme vid stationen i Varkala.


Indierna firar tydligen också Alla Hjärtans Dag... priserna står i indiska rupee.


Som sagt en vackert belägen strand, där man även kunde surfa i vågorna. Blev ett ganska bra träingspass i vattnet då man fick försöka att hålla sig i takt med vågorna.

Fler bilder kommer i början av nästa vecka!

/Sebbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0