Mora-Nisse i PFC!

Imorgon det den tionde veckan av detta år. För några år sedan hade denna vecka inneburit sportlov för de spelare som är från den mer nordliga delen av vårat avlånga land. Hur som helst, oavsett vilken vecka på sportlov man haft så hade däremot den 1 mars legat i närheten av denna vecka. Ett datum som kanske inte verkar så märkvärdigt, men däremot för många symboliskt. Då det innebär slutet på vintermånaderna och början på våren. Sedan finns det även en annan svensk tradition som traditionsenligt brukar hållas den första söndagen i mars. Jag talar såklart om en av världens längsta skidtävlingar som sträcker sig mellan Sälen och Mora, Vasaloppet!

Vi på PFC-bloggen vill passa på att gratulera vinnarna av årets Vasalopp!
På herrsidan Daniel Tynell på tiden 4h 10min 55sek, och han kunde därmed kora sig själv som segrare för tredje gången av denna långa och prestigefyllda tävling.
På damsidan vann Sandra Hansson på tiden 4h 43 min13 sek.

Något som för PFCs del är än mer speciellt, är att vi hade våran egen representant i årets Vasaloppet! Jag vill härmed tillägna detta inlägg Erik Höglund!
Efter hård träning, planering och en lång uppladdning, tog han sig genom de 90 kilometer på den helt ofattbara tid:
5h 15min och 50sek!

Efter ett lättare fotbollspass på ÖUIF ikväll så kom jag och Andrés fram till följande:
"Man skulle inte ens palla ta sig genom Vasaloppet på skoter!"

STORT GRATTIS ERIK!!

Kommentarer
Postat av: Ata

Congrats Erik!! bra jobbat!

2009-03-02 @ 01:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0