Jesper PFC-krönika

Dom få minuter jag hann bevittna av tisdagens träning såg verkligen ut som ett steg i rätt riktning. Bra spel, mycket folk och alla verkade nöjda, utom möjligen Andrés som klagade över ryggont. Nu är det bara att vänta på att vårvädret ska infinna sej, vilket det delvis gjorde i lördags då jag och Sebbe var och kollade in ÖSK-Djurgården på Behrn Arena. Vi kände oss dock lurade, både av spelet och av solen. Vi frös och gick därifrån efter ca trettio minuter, tog oss istället till systemet och där assisterande tränaren valde ut ett ganska så förträffligt vin. Som vi senare intog samtidigt som vi såg Guti frisparksskjuta in 1-0 till Real Madrid mot nåt lag som jag inte kommer ihåg namnet på och sen Raul bredsida in tvåan. Under tiden diskuterade vi PFC-truppen och kom fram till att den ser djävligt stark ut för tillfället, särskilt vid en jämförelse med hur det såg ut inför förra säsongen vid samma tidpunkt. Därefter insisterade Sebbe på att kopiera år tvåtusens Nike-reklam (den med Davids), mitt bland dom levande ljus som jag tänt till vår lilla vinkväll. Och lyckades ganska så bra med det. Efter ett tag var vi båda svettiga och fick lov att lugna oss med ytterligare lite vin…

Efter en ganska så anständig helg lämnade måndagens väderleksterror en del i övrigt att önska. Snöslask var väl inte direkt vad man hoppats på nu när mindre än två veckor återstår framtill första matchen. Pratade nyss med Coachen på MSN. Försökte ta reda på huruvida det faktum att medellängden i laget ökat så drastiskt inför den kommande säsongen legitimerar fler långbollar från min sida. Svar uteblev.

Nu plingar Sebbe nere i hörnet, antar att det rör sej om nåt nytt vegetariskt recept…

Ha det bra allihopa! # 13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0