”I didnt mean to kill the dancefloor”

Ny trupp, nytt smuts, nya förutsättningar…
Nya ansikten i laget som tar för sig och visar engagemang och vilja, både på och utanför planen! Jag tror verkligen att vi kommer ha en kanonsäsong fram oss.

För att rapportera lite om stämningen så här strax innan premiären, så har det varit en intensiv helg med sol, boll, dans, alkohol och mycket skratt. Solen tittade fram och delar av laget trotsade bakfylla från fredagens festande som började hos King Kong med att spela boll. Coach tog enligt rykten hem straffsparkstävlingen. Aningen oväntat, men helt korrekt att visa var skåpet ska stå. För att återgå till fredagen så bjöd il capitano oväntat på hemlagad korvstroganoff, och direkt efter det satte festande igång, tills det var dags för obligatoriska Kåren där delar av laget släppte loss. Nya ansikten som Niklas har bevisat styrka både på planen, och definitivt på dansgolvet. Mer sådant!!!

Lördagen verkade vara seg för de flesta, som intagit lite för mycket av det goda, och fredagens efterfestande verkar ha satt sina spår. Vi möts några på Campus pizzerian, och vi drar till en hemmafest på Studentgatan. Där var i stort sett hela världen representerad. Som så ofta förr kände jag mig lite vilsen när jag stundtals var ensam i en annan värld. Men skoj hade vi! Värt att nämna, och som borde ha spelats in för nomineringar och youtube-topplista är Sebbes oslagbara dans från ingenstans. Om man tänker sig ”Run DMC – Its like that”, med battlande dansare, tar Sebbe initiativ till att utmana alla på dansgolvet på dans. Han sopar banan så hårt med den första utmanande, med snabba och eleganta stegkombinationer, att ingen vågar gå upp och möta honom. Han står själv med ett belåtet leende på läpparna, och säger lite ödmjuk att det inte var meningen att döda dansgolvet. Från fullt dansgolv, till ödelagt. Imponerande. Som jag och coach Ata lär oss på kursen kommunikativt ledarskap(starkt rekommenderad) så ska man försöka få ut varje ”spelares” potential och utnyttja den. Vi hittade i lördags en ny potential hos en gammal spelare. Jag kan inte mer än se fram emot lagfesten som infinner sig om drygt 2veckor, där jag hoppas alla kan vara med och kanske visa upp dolda talanger.

/Magnifico

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0