Vilka räknas som svenskar?

Helgen är över och de flesta var nog ganska slitna efter lördagens lagfest. Dagen började bra med lagmöte först och lite småtävlingar sen under dagen, där det spelades volleyboll och basket. Danne var inte lika vass som han är på strafftävling och coach Ata ska nog hålla sig till att... coacha. Skönt för mig var däremot att jag hade de två längsta spelarna i mitt lag och vi tog säkert hem segern, fast jag överträffade nog mig själv lite på basketen. Vid sjutiden på kvällen var laget samlat igen men den här gången i Bärsebacks lokal. Det beställdes pizza och vi snackade lite om säsongen och så. Efter käket och så drog festandet igång på riktigt och alla hade nog en helt okej kväll. Det blev lite händelsefattigt på smaskiga detaljer, förutom lite historier om både det ena och det andra. När det gäller brudar så ska det planeras ännu bättre till nästa lagfest, för dem var antingen upptagna eller föll ingen i smaken riktigt, för att inte säga för mycket. Sedan så kan jag inte låta bli att citera Ata från igår hemma hos Andrés.

I en diskussion som handlade om ifall det spelar någon roll vilket land ens tjej kommer från?

Andrés - Ah så varifrån ska hon vara?
Ata - Jag gillar svenska tjejer!
Andrés - Ja men skulle du inte kunna tänka dig en norsk brud då?
Ata - Ja, men norskar är ju också svenskar!

Kronprinsessan Victoria får se upp!

# 7

image82

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0