Ages helg

En till vecka med Pars FC är avklarad. Tre matcher avverkades med skiftande kvalitet. Onsdagens match mot Lillån var alla besvikna över och kanske med all rätt, då det absolut inte var något skönspel som presterades. Fredagens match mot ÖSK jun var om möjligt ett steg framåt, där pfc vann med 3-1. Under lördagen spelades nog dock den bästa fotbollen då pfc mötte Sköllersta som kommande säsong spelar i Div.3. Tempot var högt och vi var ordentligt tillbakapressade i första halvlek. Under andra halvlek började vi hitta våra positioner och bli mer samspelta, vilket ledde till att det emellanåt såg riktigt bra ut. Hoppas vi kan fortsätta i den andan nu!

På lördagkvällen skulle en del från pfc supa som as. Jag, Mejman och (som Mejman skulle sagt) våra bättre hälftar satt hemma hos mig från ca 21 framåt, då vi tidigare under kvällen hade haft en trevlig parmiddag samt en trevlig parföreställning med David Batra. Parsupet hemma i bågen 3B lockade inte så många, även fast jag o Mejman messade o ringde runt till folk. När klockan började närma sig 00 började jag bli sugen på att dra ner på stan, då jag hört ryktas att 3 pfc:are var på Ritz. Mycket till gehör från mina kumpaner fick jag inte men eftersom jag är jävligt punkig så stoppade det mig inte, utan jag ringde taxi o fick en på 5 min. 150 spänn till Ritz kändes helt rätt när jag stolpade in där nån gång mellan 00.00 och 01.00. Väl där hittade jag, efter ett tag, de jag hört ryktas om skulle befinna sig där. Den ena var Jimpa och den andra Essi, iklädd enbart vitt linne, vilket tydde på att han hade mål med denna kväll. Efter okänt antal minuter drog vi dock till mcdånalds, där vi stötte på nyförvärvet SJ. SJ var glad o jävligt taggad på efterfest hos honom. I släptåg hade han fyra tjejer (som alla verkade älska SJ) och en snubbe. Jag, Jimpa o Essi hängde på till SJ´s mansion, där vi fick sprit, umgicks och hade oerhört trevligt. Kl 5-6 nån gång började jag dock bli trött, la mig till rätta i SJ´s divan o däckade. Vaknade i 10-rycket, undrade var jag var, men såg till min stora glädje att Jimpa låg på mattan o Essi hade snikat ca 1 decimeter av SJ´s säng. Jag väckte de båda och vi började en full/bakfull promenad hem. Väl hemma däckade jag för andra gången och vaknade strax innan den traditonsenliga söndagskungfun drog igång. Det var bara o klä på sig o cykla bort till gih. Ingen rast o ingen ro, studentagatebo.

AaaGee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0