Intervju med IFK Lindesbergs tränare!

Från division 7 östra blev det IFK Lindesberg som kommer göra Pars FC sällskap upp i division 6. Vi fick en liten intervju med deras tränare Bo Strener.

Grattis till avancemanget, var detta målsättningen före seriestarten?
Jag ska säga dig så här. Ja det var det, när ja tog detta jobbet hade ja detta som målsättning. Detta året ska vi upp tänkte jag. Jag har alltid den målsättningen och detta var ett ungt lag och när ja la in detta med tre träningar så visste jag att det var rätt då det fanns mycket goda möjlighet. Killarna var fotbollsutbildade och det går att göra små undervärk.

Ni spelade 1-1 mot oss på eran hemma plan och 4-2 på våran hemmaplan, vad har du och säga om de matcherna.
Jag kan säga så här om första matchen, vi fick stryk på eran hemma plan, jag vart smått imponerade av er, ni var storväxta och endå spelade ni rätt så fin fotboll. Vi spelade 4-4-2 och ja ångrar att ja inte ändrade till 4-5-1 tidigare och segern förtjänade ni.

1-1 matchen hemma kunde ja tyvärr inte vara med själv och ja fick rapport om den matchen, Vi hade 1-0 tills det var 3 min kvar och ni fick en straff, och som helhet var vi tillbaka pressade men ni skapade inte så stora chanser emot oss, resultatet vare rättvist enligt rapporter.

Vilket lag spelade finast fotboll under hela året i serien?
Ja, finast fotboll under hela året, jag får lov och säga att när vi mötte er, första matchen mot er, så tycker jag att ni spelade bäst fotboll under förutsättningar på den planen.

Vilket lag hade bäst försvar enligt dig?
Ja, bästa försvar. När vi tittar på det så tänker jag på 2 matcher, när jag ser på 2 matcher. Det var när vi spelade mot sköllersta. Dem hade ett kanonförsvar, första 70 minuterna hade dem ett fenomenalt försvar.

Om tre lag kunde bli uppflyttade, vilket lag tyckte du borde hängt med oss.
Jag säger faktiskt så här. Det lag där vi blev så otroligt utspelade var mot IFK Hallsberg 2, så jag unnar Hallsberg.

Vad har ni för målsättning inför nästa säsong?
Våran målsättning inför nästa säsong, utan att vara styv i korken, helt enkelt att fortsätta på den här vägen, och min målsättning för detta är att vi ska vara med och slåss om dessa uppflyttningsplatserna.

Vem är din Favorit spelare i serien?
Jag kan säga så att min favorit spelare är Johan Nilsson, född 90, våran högermitt.

Vem är din favorit spelare i världen
Drogba, i Chelsea.

Favoritlag i sverige?
Malmö FF

Favorit lag i världen?
Manchester United

Vem är din idol?
Sven-Göran Eriksson

Till sist, vad önskar du dig allra mest just nu?
Att vi ska ha fred i världen.

Intervjuare: Arash Doaei

Tack så mycket för intervjuen och vi önskar IFK Lindesberg lycka till i division 6.


Kommentarer
Postat av: langer

bo du är ett skämt

2009-09-22 @ 09:33:45
Postat av: Arash

Tack bo för ett trevligt samtal och interview

2009-09-22 @ 10:28:09
Postat av: hahah

Bosse Liten kan väl knappast räkna med massa segrar som dem inte förtjänar nästa säsong..

2009-09-22 @ 22:55:01
Postat av: G

Vilket skämt han och linde är! De spelade ju sig inte ens upp i sexan.. "Linde åker ur i år, linde åkr ur i år"

2009-09-24 @ 17:26:44
Postat av: Spelare i IFK Hallsberg

För mig är det en gåta att Lindesberg går upp, och att man vinner matcher med en sådan dålig tränare som jag tycker bosse är, extremt osportslig och larvig! Mycket konstigt att säga att man har en favorit i laget!



Pars nu var utan tvekan det bästa laget i år! Joakim Cedergren är utan tvekan seriens bästa spelare!

2009-09-24 @ 18:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0