The trip to hell

Efter en lång utbildningsvecka i Stockholm så var det dags för Göteborgsresan och fotbollstränarutbildningen. På väg tillbaka från Stockholm hade jag ingen aning om hur jag skulle ta mig till Göteborg, jag hade inte beställt biljetter heller och de som fanns var hur dyra som helst. Som tur så fixade Sebbe biljetterna och allt såg lite ljusare ut tills åskan slog ner och jag kom på att jag inte heller har tillgång till min bil längre. Min cykel är punkterad och inga bussar åker kl fem på en lördagsmorgon. Då var det Jesper som kom till räddning och jag fick låna hans cykel. Innan jag hade hunnit återhämta mig på fredagskvällen så var klockan redan halv tre på natten och jag skulle ju gå upp redan vid fyra. så efter att ha tagit en power-nap på 1,5 timme så var det dags för frukost. Självklart så protesterade magen med tanke på att jag hade ätit middag tre timmar tidigare. Klockan stod på 05.10 och de var dags för mig att börja rulla mot resecentrum men eftersom jag har haft såååå mycket tur den senaste tiden så var de tvungen och snöa som aldrig förr. Så till råka på allt hade jag en decimeter snö med is under att se fram emot. Fantastisk nog valde gud och slänga med lite blåst också så jag skulle få njuta lite extra nu när jag ändå är igång. De dröjde inte länge innan jag hade tappat känseln i 80 % av kroppen och jag måste säga att de var tur att de var så. Framme vid resecentrum så fattade jag inte hur jag tog mig in på tåget och bara däckade på en av platserna. Tre timmar senare så vaknade jag till av den dryga rösten som sa i högtalarna: "Nästa hållplats är Göteborg central, Göteborg central...". Som en zombie fick jag kliva ut ur tåget med rödsprängda ögon som skrämde de flesta på centralstation i Göteborg. De fick bli en subwaymacka för mig så jag skulle komma igång och sen iväg till tränarutbildning som de hade valt och hålla i någon jävla konstgräshall som mer liknade ett frysrum, så kändes det i alla fall. Där fick vi lära oss målvaktspel och hur man kan träna upp sina målvakter på ett bra sätt. Efter att ha stått där i tre timmar, hade jag ett par timmar på mig där jag kunde gå runt i Göteborg. Den mesta tiden gick åt att tina upp mina djupfrysta tår förstås. Och klockan fyra så var det tags för hemgång och jag såg till och vara nyttig, så det fick bli hamburgare på tåget. Det var en spännande dag som jag önskar slippa uppleva mer av i framtiden, men man ska inte klaga till, allting kan föra med sig något gott. Gåtan är väl vad kan det ha varit här?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0